Herkku-puhelin
Numerosekaannus
Markku

Olimme työpaikan syysmatkalla, tyky kai pitäis sanoa. Vaimot oli mukana omalla kustannuksella. Porukkaa oli kertynyt aika runsaasti, yleensä osanotto oli aika heikkoa. Reissu oli suunniteltu siten, että matkaan lähdettiin lauantai aamuna ja viikonloppu vietettiin vapaasti omaa ohjelmaa seuraten, eli tarkoitti hotellin tanssia ja pikku pirtelöitä. Tyhy- osuus alkoi maanantaina ja keskiviikkona aamulla lähdettäis ajelemaan takaisin.

Reissu oli tarkasti sijoitettu tehtaan tilauksiin nähden ja alkuviikon ylityöt tuuletettiin heti, kun päästiin hotellille. Vaimot meinas unohtua matkasta, kun aloittivat omat kampaus-, yms. menot ja miehet olis jo menneet. Täytyy sanoa, että oma vaimo oli matkassa vain kulissina sillä ero oli jo laitettu vireille. Emme oikein olleet aviollisista velvoitteista samaa mieltä paitsi kihloissa olo oli mulle ok aikaa - silloin ei kihlatun jalat olleet koskaan suljettuja se tapahtui heti papin aamenen jälkeen.

Istuin huoneen sohvalla, kun työkaveri tuli käymään. Koko hotelli taisi olla täynnä vaan meidän työporukkaa ja hotellikerros oli lähes täysin meidän porukkaa..

Kassit auki ja juomat pöytään - naiset asettelee sotamaalausta. Työkaveri oli reilusti vanhempi silti vaimotkin olivat viettäneet yhteisiä tanssi-iltoja. Yhtenä syynä varmaan oli se että molemmat olivat reilusti ylipainoisia ja molemmilla oli sama nimi Riitta, ei siksi että ylipaino olisi huono sillä yleensä missimittaiset ovat niin täynnä itseään ja nämä rubens naiset kyllä silloin tällöin vauhtiin päästyään huomioivat kyllä miehen kaikki tarpeet.

Ehdimme ottaa reilut pohjat ennen kuin naiset olivat valmiit ulkoilemaan. Syömään, sillä matkalla oli ollut niin kiireinen kuski, että tupakkatauotkin oli todella harvassa. Ennen lähtöä tein kunnon tömäykset 80 volttisesta aineesta ja meille miehille se oli ihan sopiva, naiset vaan meinas valittaa. No viimein matkaan ja suoraan pöytään, on tämä netti kätevä kun ei tartte ravintolan ovella seisoa -30 asteen pakkasessa.Ruokaa odottaessa pullo punkkua katosi huiviin ja lopulta saatiin syötyä toisen punkun siivittämänä ja palailtiin hotellille tanssimaan. Kämppään ja uudet tiukat 80 paukut, vaimo jo alkoi olla humalluksissa eikä naapurin rouvakaan ollut kovin virkeässä kunnossa. Oma vointi tuntui vielä riittävän illan elämöintiin ja päätimme lähteä miesporukalla alas. Haimme paukut pöytään ja lähdin tanssimaan työkaverin jäädessä selittämään jotain tehtaan juttua. Riitat olivat varmaan vielä juttelemassa. Tanssin jälkeen tulin pöytään ja totesin että juomat oli juotu ja porukka oli kadonnut pöydästä. Istuskelin hetken seuraten tilannetta ja totesin ettei näille tansseille tarvittu meikäläisen läsnäoloa. Lähdin yläkertaan ja huoneen ovella totesin ettei ovi avaudu ja pikku kopistelusta huolimatta vaimo ei herää. Uudestaan alas ja respasta kortti - sitten ovi aukeni. Huomasin että sohvalla nukkui joku ja siinä yövalossa näin että työkaverihan siinä on körmähtänyt sohvalle - ei kun vaatteet pois ja sänkyyn. Taas ihmetys, vaimo meinaan pitää aina jotain kaapua päällä, mutta nyt peiton alla ei tunnu kuin paljas iho ja hetken tunnusteltua tunsin ettei ollut housuja ja alapää on ihan posliini?

Silloin olis pitänyt kellojen soida, mutta ei. Mulla jämähti patukka jäykäksi ja takapilluinen kun on niin helposti sisään. Leveistä lanteista on hyvä pitää kiinni ja tovin kuluttua Riitta heräsi ja alkoi työnnellä vastaan. Yleensä vaimo laukesi muutamassa minuutissa mutta nyt kesti varmaan vartin kun takapuoli aloitti tärinän jolle ei ollut tulla loppua. Tunsin miten pillu kasteli kullin varren ja hetken odoteltua painoin aisaa uudelleen sisään. tuntui yllättävän tiukalta ja taas ihmetytti miten Riitta alkoi työnnellä vastaan uudelleen. Silloin pyörähdin päälle ja käänsin Riitan selälleen, survaisin aisan sisään ja nyt tunsin ettei tämä herkkumaan omistaja ollutkaan vaimoni vaan työkaverin Riittaa. Samassa Riitan silmät levähtivät auki ja suusta pääsi parkaisu. Pomppasin pukilta lattialle ja keräsin vaatteet ja häivyin huoneesta onneksi työkaveri oli edelleen tiedottomassa tilassa ja minä hain respasta toisen huoneen avaimen. Tällä tavoin retki alkoi...